torsdag 17 februari 2011

Inbrottstjuven

Jag trodde inte att det ska hända mig. Det händer andra, men inte mig. Att vakna mitt natten av en främling har tagit sig in i mitt hem och nu står i mitt sovrum.

Hjärtat rusar medans jag försöker klura ut vart jag lade nyckeln till ytterdörren samtidigt som jag försöker förstå varför den här mannen har tagit sig in till just mig. Vad vill han?

Jag tänder lampan, hjärtat bankar och det dånar i öronen.

Det hände inte mig. Det var ingen där. Bara en mardröm som lyckades hålla mig vaken halva natten. Det är väldigt sällan jag kommer ihåg mina drömmar. Efter inatt hopas jag att jag aldrig gör det. Det kan inte vara bra för hälsan.

2 kommentarer:

  1. Nej det kan inte vara bra för hälsan en sådan dröm, hoppas den aldrig kommer igen, du har nog tänkt på inbrotten i källaren.

    SvaraRadera
  2. Fullt möjligt. Det enda positiva är väl att jag kanske brände några extra kalorier haha

    SvaraRadera