söndag 3 april 2011

Söndagsseg

dsc_0066
Kärleksängel, Karolina Palmér

Så var det söndag igen. Det har varit några intensiva dagar som började i Båstad i torsdags. Alla sekreterarna på Helsingborgs tingsrätt åkte iväg för del två i ett utvecklingsprogram som består av tre delar. Vi bodde på ett litet pensionat inte långt från stationen i Båstad. Det var som sagt intensivt men givande och jag tror att de flesta hade en positiv känsla när vi åkte därifrån vid lunch på fredagen.

Jag hoppade på Öresundståget till Göteborg. För andra gången skulle vi försöka fira Pias 30-årsdag och den här gången blev det av. Mingel i Krokslätt som följdes upp av middag på Dinner 22. Bra mat, gott vin och väldigt bra service gjorde att kvällen blev en total succé! Imorse träffades vi för frukost och jag fick en jättefin kuvertväska och en mysig morgonrock av Pia och Ena. Tack fina ni :)

Träffade Jenny i lördags på en spontan bubbellunch. Väldigt bra start på helgen måste jag säga. Vi gick till Incontro och i lobbyn var det vernissage på en del av Karolina Palmérs tavlor. Jag fastnade för ett tryck av en av tavlorna och Jenny var så gullig att hon köpte den till mig i födelsedagspresent. Den kommer att skickas till mig nu i veckan förhoppningsvis. Visst är den fin? Om ni vill se fler tavlor, gå in på http://www.kpalmer.se/

Nu ska jag snart bege mig till Centralen för tågresan hem. Jag saknar inte Göteborg som hemmastad men det är såklart lite tråkigt varje gång jag lämnar. Jag har ju hela familjen och väligt många vänner här.

När jag kommer hem ska jag slänga mig i soffan och glo på Big Brother. Det är dåligt, jag vet men jag älskar programmet ändå :) Vem åker ut ikväll?

5 kommentarer:

  1. Tycker oxså det är lite tråkigt när du åker, men tycker såklart att du åker till en väldigt fin stad, och det finns ju telefon och internet, och du kommer kanske snart hit igen.

    SvaraRadera
  2. Såklart att jag kommer hem snart igen :-)

    SvaraRadera
  3. snygg tavla! Men jag kan inte "trycka upp" bilden så den blir större.

    SvaraRadera
  4. Det kanske är för att jag kopierade bilden från hennes hemsida?

    SvaraRadera
  5. aa det är det nog, för dem andra bilderna går att klicka på

    SvaraRadera