söndag 7 november 2010

En fantastisk helg

Halvdag i fredags och då styrde jag kosan mot Göteborg. Fullsatt tåg men jag lyckades få tag i en sittplats och med lite bra musik i öronen var jag snart framme i Göteborg.
Hemma i Göteborg fick jag en tidig julklapp av mamma, en jättefin kabin/resväska så jag slipper släåa runt på en stor bag så fort jag åker någonstans. Tack mamma och god jul!

Sen var det dags att träffa Linnéa och hoppa på tåget mot Halmstad för Annas inflyttningsfest. Tjejerna var där och efter en del mindre vägbulor hade vi en helt fantastisk kväll, som alltid. Vi hade en aningens försenad Halloweenfest och man kan väl säga att vi är lite rostiga när det gäller det här med maskerad. Huggtänder som inte fastnade och en vansinnesperuk men det kan ju bara bli bättre, eller hur?





Väl hemma i Helsingborg tog passade jag på att ta en promenad i det fina vädret. Sedan jag flyttade har varje helg uppbokad med en massa kul saker men jag hinner aldrig riktigt lära känna min nya hemstad. Så jag tog därför en ny promenadväg. Sakta men säkert ser jag mer och mer av Helsingborg. Nere vid hamnen var det otroligt fin. Jag skulle kunna stå där hela dagen och bara titta ut över havet och över till Helsingör.

Nu laddar jag för en veckas arbete och sedan är det Kap Verde!

1 kommentar:

  1. hoho fina bilder :) men varför blev bilden jag mailade så liten på fb och suddig här? :S

    SvaraRadera